Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO –
www.sklep.breck.pl
§ 1
[Postanowienia ogólne]
-
Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z serwisu internetowego, dostępnego w domenie internetowej www.sklep.breck.pl, oferującego możliwość zakupu produktów za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego przez Lumag Sp. z o.o. z siedzibą w Budzyniu (64-840), ul. Rogozińska 72, NIP: 7642400940, REGON: 57210841500000, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000158327, której akta rejestrowe przechowuje Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 14.903.000,00 zł, nr tel: +48 67 28 44 800, adres e-mail: ecommerce@lumag.pl
-
Słownik pojęć:
1) Usługodawca/ Sprzedawca/ Administrator danych osobowych/ Lumag – Lumag Sp. z o.o. z siedzibą w Budzyniu (64-840), ul. Rogozińska 72, NIP: 7642400940, REGON: 57210841500000, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000158327, której akta rejestrowe przechowuje Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 14.903.000,00 zł., nr tel: +48 67 28 44 800 adres e-mail: ecommerce@lumag.pl
2) Serwis – serwis internetowy dostępny w domenie www.sklep.breck.pl,
3) Sklep – sklep internetowy dostępny w Serwisie,
4) Kupujący/ Klient – podmiot składający zamówienie w Sklepie (zarówno konsument, jak i osoba nie będąca konsumentem),
5) Konsument – Kupujący/ Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu),
6) Produkty – rzeczy ruchome dostępne w Sklepie - w szczególności części samochodowe, elementy układu hamulcowego,
7) Regulamin – niniejszy regulamin,
8) Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Kupującego zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu/Produktów za pośrednictwem Sklepu.
-
Korzystanie ze Sklepu ma na celu usprawnienie sprzedaży Produktów poprzez umożliwienie Klientom złożenia Zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie drogą elektroniczną.
-
Korzystanie ze Sklepu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.
-
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie Serwisu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
-
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 8 lub Chrome 16 lub Firefox 10 lub Opera 11 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Java script, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
§ 2
[Klienci Sklepu]
-
Pełny dostęp do zasobów Sklepu możliwy jest wyłącznie dla podmiotów posiadających konto w Serwisie. Klienci niezarejestrowani/ niezalogowani mogą przeglądać Produkty dostępne w Sklepie, nie mogą jednak dokonać złożenia Zamówienia. W celu złożenia Zamówienia w Sklepie konieczne jest posiadanie konta w Serwisie oraz zalogowanie do Serwisu.
-
Utworzenie konta w Serwisie wymaga rejestracji.
- Konsument podaje przy rejestracji konta w Serwisie w szczególności następujące dane:
1) adres e-mail,
2) imię,
3) nazwisko,
4) miejscowość,
5) kod pocztowy,
6) adres,
7) kraj,
8) numer telefonu,
9) hasło.
-
Podmiot nie będący Konsumentem podaje przy rejestracji konta w Serwisie dodatkowo następujące dane:
1) firma,
2) NIP.
-
Podczas rejestracji Klient akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu, Polityki Prywatności oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, co jest konieczne do zarejestrowania konta w Serwisie.
§ 3
[Logowanie do Serwisu]
Logowanie do Serwisu następuje poprzez podanie przez Klienta adresu e-mail i hasła podanych przy rejestracji konta.
§ 4
[Produkty]
-
Ceny Produktów określone są w walucie PLN i zawierają należny podatek VAT.
-
Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania bieżących zmian cen Produktów. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim pozostaje bez wpływu na Zamówienia złożone i potwierdzone przed datą zmiany ceny Produktu.
-
Informacje o Produktach zawarte w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
§ 5
[Zamówienia]
-
Zamówienia są składane wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu.
-
Klient może składać Zamówienia w Sklepie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, jednak Usługodawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych Serwisu, mogących powodować czasowe utrudnienia lub uniemożliwienie korzystania ze Sklepu.
-
Klient składający Zamówienie kompletuje Zamówienie wybierając Produkty, którymi jest zainteresowany. Dodanie Produktów do Zamówienia następuje przez przeniesienie ich do koszyka.
-
Klient po skompletowaniu całości Zamówienia wybiera sposób dostawy i formę płatności i składa Zamówienie. Całkowity koszt Zamówienia prezentowany jest w podsumowaniu Zamówienia, przed potwierdzeniem jego złożenia przez Klienta.
-
Klient otrzymuje na adres e-mail potwierdzenie złożenia Zamówienia.
-
Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w przypadku wyboru formy płatności “za pobraniem” - w chwili przesłania Klientowi potwierdzenia złożenia Zamówienia, a w przypadku wyboru formy płatności “DotPay” z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku Sprzedawcy.
-
Przy wyborze formy płatności “DotPay” po złożenia Zamówienia następuje przekierowanie Klienta do formularza płatności. Dodatkowo Klient otrzymuje na adres e-mail link do opłacenia Zamówienia aktywny przez 24 h od chwili jego przesłania Klientowi. W przypadku braku opłacenia Zamówienia w okresie ważności linku, Zamówienie uważa się za niezłożone.
-
Sprzedawca przystępuje do kompletowania Zamówienia po złożeniu Zamówienia (w przypadku płatności “za pobraniem”) albo po zaksięgowaniu wpłaty (w przypadku płatności “DotPay”).
-
Średni czas realizacji Zamówienia wynosi 2 dni robocze.
-
Klient jest zobowiązany podać dane konieczne do zrealizowania Zamówienia. Domyślne dane kontaktowe i dane adresowe są tożsame z danymi podanymi podczas rejestracji, jednak Klient na potrzeby realizacji Zamówienia może dokonać w nich niezbędnych zmian.
-
Klient wyraża zgodę na otrzymywanie informacji dotyczących złożonego Zamówienia także w formie mailowej, na adres mailowy podany przy rejestracji, a także na podany numer telefonu.
-
Klient posiada dostęp do historii Zamówień, zawierającej listę złożonych Zamówień zawierającą takie informacje jak numer Zamówienia, data złożenia Zamówienia, stan realizacji Zamówienia, wartość Zamówienia, a także dostęp do faktur, które na życzenie Klienta przesyłane są mu także drogą mailową.
§ 6
[Płatności]
-
Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
1) gotówką za pobraniem,
2) kartą za pobraniem,
3) DotPay.
-
Klient, który wybrał formę płatności DotPay oświadcza, że zapoznał się z warunkami świadczenia usług przez podmiot zewnętrzny – Dotpay Sp. z o.o. i je akceptuje.
§ 7
[Dostawa]
-
Produkty dostarczane są do Klientów przesyłką kurierską. Klient składając Zamówienie wybiera dostawcę z listy dostępnych podmiotów.
-
Klient jest informowany o nadaniu przesyłki. Dostawa odbywa się na zasadach określonych przez wybraną firmę kurierską.
§ 8
[Gwarancja, rękojmia na Produkty, reklamacje dot. umów sprzedaży]
Procedura reklamacyjna dotycząca umów sprzedaży oraz warunki gwarancji i rękojmi na Produkty zawarte są w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
§ 9
[Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną]
-
Usługodawca świadczy na rzecz Klienta usługi polegające na udostępnieniu zasobów Serwisu w celu umożliwienia Klientowi złożenia Zamówienia na towary dostępne w Sklepie.
-
Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta z chwilą pierwszego zalogowania do Serwisu.
-
Zarówno Klient, jak i Usługodawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy.
-
W celu rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, Klient wysyła Usługodawcy oświadczenie woli rozwiązania umowy na adres mailowy Usługodawcy ecommerce@lumag.pl
-
W celu rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, Usługodawca wysyła Klientowi oświadczenie woli rozwiązania umowy na adres mailowy Klienta podany podczas rejestracji.
-
Zakazuje się Klientom zamieszczania w Serwisie treści bezprawnych.
§ 10
[Reklamacje dotyczące działania Serwisu]
-
Klient ma prawo zgłaszać reklamacje dotyczące działania Serwisu.
-
Reklamacje należy zgłaszać Usługodawcy wysyłając e-mail na adres ecommerce@lumag.pl
-
Reklamacja powinna wskazywać dane Klienta (imię, nazwisko, firma, adres e-mail) oraz okoliczności uzasadniające Reklamację.
-
Reklamacje będą rozpatrywane niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania kompletu informacji pozwalających na rozstrzygnięcie Reklamacji.
-
Jeżeli podane w Reklamacji dane wymagają uzupełnienia, Usługodawca zwróci się do Klienta o wskazanie dodatkowych informacji w zakreślonym terminie.
-
O rozstrzygnięciu Reklamacji Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany w Reklamacji.
-
Reklamacje nie pozwalające zidentyfikować Klienta nie będą rozpatrywane.
§ 11
[Odstąpienie od umowy sprzedaży przez Konsumenta]
-
Kupujący będący Konsumentem może odstąpić od umowy sprzedaży Produktów zakupionych u Sprzedawcy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie lub mailowo na adres Sprzedawcy: ecommerce@lumag.pl w terminie 14 dni, licząc od otrzymania Produktów przez Kupującego. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
-
Kupujący może skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu.
-
W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący będący Konsumentem ma obowiązek zwrócić zakupione Produkty Sprzedawcy lub przekazać go osobie uprawnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, iż sam odbierze Produkty. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem.
-
Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Produktów w wysokości równej opłacie za nadanie przesyłki kurierem lub za pomocą innego środka, wybranego przez Konsumenta.
-
Wszystkie dokonane przez Kupującego będącego Konsumentem płatności, zostaną zwrócone przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
Płatności, o których mowa powyżej zostaną zwrócone tym samym sposobem, jakiego użył Kupujący, chyba że wyraził on zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Kupujący będący Konsumentem, w przypadku zwrotu Produktów w związku z odstąpieniem od umowy, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
-
Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy. Wobec takich Kupujących zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 12
[Informacja dla konsumentów o możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń]
Klientowi będącemu konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń z niniejszej umowy. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/
§ 13
[Dane osobowe]
Zasady związane z ochroną danych osobowych określa Polityka Prywatności, stanowiąca Załącznik nr 3 do Regulaminu.
§ 14
[Postanowienia końcowe]
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.12.2020 r.
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. O treści zmiany regulaminu Klient zostanie poinformowany poprzez umieszczenie przez Usługodawcę na stronie internetowej Serwisu wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu oraz poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej, wskazany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym, informacji zawierającej zestawienie zmian Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia jej opublikowania w Serwisie i przesłania na adres poczty elektronicznej Klienta. Jeżeli Klient nie akceptuje zmian Regulaminu, zobowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w formie mailowej na adres ecommerce@lumag.pl, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Świadczenie usług do dnia wejścia w życie zmian Regulaminu odbywa się na podstawie dotychczasowej treści Regulaminu.
Załącznik nr 1 do dokumentu Informacja na temat warunków rękojmi i gwarancji na produkty oferowane przez Lumag Sp. z o.o. oraz warunków ich magazynowania – protokół reklamacyjny
Załącznik nr 2 do dokumentu Informacja na temat warunków rękojmi i gwarancji na produkty oferowane przez Lumag Sp. z o.o. oraz warunków ich magazynowania – formularz dla niezgodności w ilościach w dostawie
Załącznik nr 3 do Regulaminu – Polityka Prywatności